Thursday, August 27, 2015

Persiapan Menyambut Orang Baru - Part 1 (Stroller, Baby Car Seat & Barang-barang Basic)

Alhamdulillah. Hari ni genab la 21w 3d usia kandungan aku. Memang aku tak publish sgt. terutama di FB dan IG. Buat masa ni aku blm pernah announce kan lg. Maybe org boleh tangkap hint-hint sebab member2 yang comment. kat gambar ke apa kan. "Baby Bump"?? Badan kita mmg la tak nampak. da 5bln, tapi mmg tak nampak. kalau jalan tu org tgk macam biasa je. kalau naik train, org msti tak kasi ddk. huhuuuu..

Dari kandungan 2bln lebih. Aku dan suami mmg da start survey2. ye la. nak susun bajet. anak 1st. mana kita tahu berapa RM yg kita nak pakai. Benda yang pertama aku dan suami cari stroller & carseat. Mmg dah survey lama. Suami berminat betul dengan carseat Recaro. Tapi dia punya stroller kat Malaysia ni tak bnyk. ada satu je. aku tak berminat. Recaro Stroller EasyLife. Mcmni

 Stroller Recaro EasyLife. Sorry la. tak berminat dgn design dia. Tapi mmg nampak kukuh.




Recaro hanya ada 1 je yg boleh pakai dr newborn. yang ni boleh pakai dari NewBorn sampai la 12thn. Tapi tgk jugak tinggi & besar budak tu mcmne. Dia punya Spec mmg yg terbaik dr semua brand baby carseat yg ada. (beli masa ekspo Moms & Baby. harga asal RM19xx . promotion RM15xx)

Untuk stroller aku dan suami minat sgt dengan Quinny Moodd Britto. Alahai idaman tu. Kitorg beli dengan trusted seller di IG. sbb cousin suami pnh beli stroller dgn carseat di IG ni. boleh tgk IG: STROLLERBABYMURAH.

Nama pon stroller baby murah kan. mmg murah. tapi Quinny Mood Britto takde masuk malaysia dah skrg ni. sedih kan. mmg idaman tu. haish. gigit jari je la. boleh pulak smalam jalan-jalan alamanda ada Parents muda ni dgn bangganya tolak si Britto ni. aku dgn suami panas je tgk. sbb kitorg tak dpt !!!!!


Quinny Moodd Britto idaman hati.

Takpe lah. asalkan dapat jugak nak beli Quinny Moodd. aku beli kat kakak IG: STROLLERBABYMURAH ni Quinny Moodd Black Irony je. Baru Booking. tak zabar nak g collect kat kakak tu. En suami pon dah sibuk tny bila brg nak dpt. Kata Seller tu In ShaAllah dlm nextweek brg dah boleh collect. Macamnilah rupanya.

Nampak macam susah nak jaga. sebabnya ada color putih. takut cepat kotor & senang nampak calar. Tapi memang dah berkenan dgn color ni. Pnh tgk kat Momours. mmg cantik.



So sekarang ni, tak sabar nak collect Stroller & carseat. Semoga semuanya dipermudahkan.

K bye. Next part kita sambung lagi !!

0 comments:

Post a Comment

 

Template by Suck My Lolly - Background Image by TotallySevere.com